Pierwszy Dzień Wiosny

Tegoroczne obchody Pierwszego Dnia Wiosny w klasach IV-VIII przyniosły ze sobą nie tylko radość ze zbliżającej się nowej pory roku, ale także akcentowały ważność ochrony środowiska naturalnego.

Jednym z głównych punktów programu było przeprowadzenie konkursu „Ekostrój”, podczas którego uczniowie prezentowali swoje ekologiczne stroje wykonane z materiałów wtórnych. Ten kreatywny konkurs zachęcał do refleksji nad sposobami ograniczania zużycia i promowania zrównoważonej mody.

W ramach konkursu „Eko plakaty” uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje pomysły na zachowanie czystości i ochronę środowiska. Ich prace były nie tylko wyrazem kreatywności, ale również źródłem inspiracji dla całej społeczności szkolnej, zachęcając do podejmowania działań na rzecz ekologii.

Nie mogło także zabraknąć tradycyjnego konkursu na najładniejszą Marzannę, której wykonanie wymagało zarówno pomysłowości, jak i wiedzy na temat zwyczajów ludowych związanych z wiosennymi obrzędami. Uczniowie włożyli wiele pracy w tworzenie swoich Marzann, co dodatkowo wzbogaciło atmosferę dnia.

Po części konkursowej uczniowie wyruszyli do Parku Dolinka, gdzie w otoczeniu przyrody poszukiwali pierwszych oznak wiosny. Gry terenowe i zabawy integracyjne umożliwiły im spędzenie czasu na świeżym powietrzu, pomimo deszczowej pogody. 

Wspólna celebracja wiosny nie tylko umocniła więzi w społeczności szkolnej, ale również przypomniała nam o konieczności troski o naszą planetę każdego dnia.

Jesteśmy bardzo dumni z pomysłowości uczniów oraz ich wytrwałości pomimo deszczowej aury. Zapraszamy do fotorelacji.

Pierwszy Dzień Wiosny klasy I-III powitały w Parku Kajki. Choć pogoda była deszczowa, nie popsuło im to zabawy w poszukiwanie oznak wiosny. Okazało się, że oprócz pięknego śpiewu ptaków, uczniowie mogli zaobserwować pierwsze pąki na drzewach i krzewach, dojrzeć kiełkujące rośliny, a także obserwować przez lupę budzące się do życia owady.

Wraz z nadejściem wiosny uczniowie wcielili się w role ogrodników. Zasiali szczypiorek oraz bazylię. Posadzili również bratki, które pięknie ozdabiają nasz parapet. Podczas tych aktywności doskonalili współpracę w grupie oraz poszerzali wiedzę na temat niezbędnych warunków do uprawy roślin. Końcowym etapem pracy było przygotowanie emblematów do każdej rośliny, na których zaznaczyli wskazówki do pielęgnacji.

To był pracowity dzień.