Wycieczka szkolna Regenta do USA

W dniach 26.04-6.05 Szkoły Anglojęzyczne Regent w Elblągu zorganizowały wycieczkę szkolną na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Do Nowego Jorku, Filadelfii, Baltimore i Waszyngtonu.

Dzień 1 – 26 kwietnia

Pierwszy dzień to przejazd autokarem na lotnisko Chopina, odprawa i oczekiwanie na wylot. Lecieliśmy bezpośrednio do Nowego Jorku liniami PLL Lot na lotnisko JFK. Przedłużona, ponad dziesięciogodzinna podróż spowodowana była opadami deszczu przez które oglądaliśmy NYC z góry dodatkowe 50 minut. Po odprawie w Urzędzie Imigracyjnym czekała nas podróż Air Train’em do stacji metra i następnie 1,5 godzinna podróż liniami metra E i D do naszego hotelu Rodeway Inn. Podróż rozpoczęliśmy o godz. 700 w Elblągu a do łóżek położyliśmy się o godz. 200 czasu lokalnego, czyli o 800 czasu warszawskiego. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 26 kwietnia 2019

Dzień 2 – 27 kwietnia

Po 5 godzinnym wypoczynku i śniadaniu w hotelu, walcząc ze skutkami zmiany strefy czasowej, udaliśmy się do pobliskiego New York Botanical Garden. To był główny punkt programu w tym dniu. Następnie odwiedziliśmy „Małe Włochy”, czyli włoską dzielnicę na Bronx’e. Nowy Jork przywitał nas włoskim obiadem i klimatem. Po zakupach walczyliśmy ze zmianą czasu. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 27 kwietnia 2019

Dzień 3 – 28 kwietnia

W niedzielę udaliśmy się na Dolny Manhattan. Chętni mogli udać się na mszę w polskim kościele Św. Stanisława lub zwiedzać China Town. Po spotkaniu udaliśmy się wspólnie w miejsce upamiętniające zburzone wieże World Trade Center – 9/11 Memorial Museum. Następnie bezpośrednio z nadbrzeża udaliśmy się promem na przeciwległy brzeg rzeki Hudson do Jersey City w stanie New Jersey. Zobaczyliśmy tam pomnik ofiar katyńskich, ufundowany przez amerykańską Polonię. Ponieważ wszystkie niedziele są handlowe, to popołudnie było okazją do posiłku i zakupów w centrum handlowym. Ponad dwugodzinny powrót promem i metrem do hotelu minął bardzo szybko i szybko położyliśmy się spać, czekając na jutrzejszą wycieczkę do Filadelfii, Baltimore i Waszyngtonu. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 28 kwietnia 2019

Dzień 4 – 29 kwietnia

O 700 wsiedliśmy w autokar chińskiego biura podróży i wraz z John’em, Leo i Karoliną udaliśmy się w kierunku stolicy USA – Waszyngtonu. Pierwszy dzień wycieczki to zwiedzanie Filadelfii i Baltimore, zakończone noclegiem w Waszyngtonie. W Filadelfii byliśmy w Mennicy Państwowej, gdzie mogliśmy zobaczyć jak wytwarzany jest dolarowy bilon (nie ma zdjęć z wewnątrz, bo obowiązuje zakaz fotografowania), zobaczyliśmy Independence Hall, dzwon wolności oraz wbiegliśmy na schody prowadzące do Muzeum Sztuki, po których biegała Rocky Balboa. Po południu zwiedziliśmy Inner Harbor w Baltimore, a naszą podróż zakończyliśmy noclegiem w Hotelu Comfort Inn, lecz przed tym zrobiliśmy zakupy w sklepie Walmart. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 29 kwietnia 2019

Dzień 5 – 30 kwietnia

Drugi dzień wycieczki autokarowej poświęciliśmy na zwiedzanie Waszyngtonu. Zobaczyliśmy: cmentarz Arlington i zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, mauzoleum Abrahama Lincolna, pomnik weteranów wojny wietnamskiej i koreańskiej, Capitol, Biały Dom, Muzeum Lotnictwa i Astronautyki oraz Pentagon. Po pięciu godzinach podróży byliśmy już w naszych hotelu w Nowym Jorku. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 30 kwietnia 2019

Dzień 6 – 1 maja

Środa była dniem poszukiwania pingwinów i króla Juliana z nowojorskim Zoo. W międzyczasie golfowy zespół Regenta udał się na pobliskie pole Van Cortland Golf Park by rozegrać mecz na nowym kontynencie. Udało się, byli bardzo zadowoleni. Po odpoczynku udaliśmy się do Teatru Majestic na Broadway’u na musical „Upiór w operze”. Spektakl trwał 2,5 godziny więc o 2245 mogliśmy zobaczyć w całej okazałości świateł Times Square. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 1 maja 2019

Dzień 7 – 2 maja

W Dniu Flagi musieliśmy zobaczyć z bliska Statuę Wolności i Ellis Island. Z portu na Dolnym Manhattanie popłynęliśmy promem na wyspę, na której stoi statua. Następnie kolejnym promem udaliśmy się na wyspę Ellis, na której znajdował się Urząd Emigracyjnym przyjmujący w zamierzchłych czasach emigrantów, głównie z Europy, w tym jak podają źródła dwa miliony Polaków. Po powrocie na wyspę Manhattan skierowaliśmy swoje kroki na Wall Street by dotknąć byka, który jest oznaką dobrej koniunktury na nowojorskich giełdach. Niektórzy łapali na szczęście byka za rogi, a co odważniejsi za inne części ciała. Następnie zrobiliśmy zdjęcia z Brooklyn Bridge i budynkiem „Żelazko” w tle. W tym dniu pogoda nas rozpieszczała, tak jak poprzednio w Waszyngtonie. Ponieważ plac Times był w pobliżu udaliśmy się na „shopping”. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 2 maja 2019

Dzień 8 – 3 maja

Empire State Building, Miejska Biblioteka Publiczna, dworzec Grand Central Terminal, Central Park, katedra Św. Patryka, Muzeum Sztuki (The MET) oraz Muzeum Historii Naturalnej to atrakcje, które mogliśmy zobaczyć w piątek. I zobaczyliśmy, chociaż niski pułap chmur nie pozwolił nam nacieszyć się panoramą Nowego Jorku. Zjedliśmy kultowego hot doga z budki w Central Parku i umęczeni wróciliśmy do naszego hotelu. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 3 maja 2019

Dzień 9 – 4 maja

W sobotę były zaplanowane zakupy. Ponieważ wcześniej nie udało się zobaczyć Muzeum Intrepid podzieliliśmy się na grupy. Część wycieczki udała się do centrum handlowego w dzielnicy Queens a zainteresowani pojechali na Manhattan do Muzeum Intrepid. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 4 maja 2019

Dzień 10 – 5 maja

Niedziela przywitała nas deszczem. Nowy Jork płakał, bo był to dzień naszego wyjazdu. Na 105 PM mieliśmy kupione bilety na mecz baseballa na stadionie Yankees. Czekaliśmy na to wydarzenie z niecierpliwością, ale płaczące chmury spowodowały przesunięcie meczu o 3 godziny. Nie mogliśmy tyle czekać, bo samolot nie poczeka. Pozostały nam w rękach biletu o kolekcjonerskiej wartości i wspomnienia, które zawarte są także w poniższych zdjęciach. Z ponad godzinnym opóźnieniem wystartowaliśmy o 1100 PM w kierunku Warszawy, by o 1300 wylądować szczęśliwie w Europie, w Warszawie. Wszystkie zdjęcia z tego dnia można obejrzeć klikając w poniższy link.

Fotogaleria z 5 maja 2019

Mimo, iż było to tylko 10 dni, zweryfikowaliśmy nasze wyobrażenia o Stanach. Mieszkaliśmy w dzielnicy, która pokazała nam prawdziwe Stany w największym mieście USA. Widzieliśmy bogactwo i biedę. Menadżerów na Wall Street i żebrzących w metrze. Piękne wieżowce i rudery. Szczury w metrze i Trump Tower. Piękne galerie handlowe i etniczne sklepiki. Monumentalny Waszyngton oraz wkład Polonii w historię USA.

Zapraszamy do obejrzenia materiałów z wycieczki na specjalnym profilu na Facebooku: Trips with Regent College