
W klasie 2 omawiana była wyjątkowa lektura„O Kamilu, który patrzy rękami”.
Uczniowie przygotowali zadanie „Lektura w pudełku”, dzięki któremu w ciekawy sposób zaprezentowali najważniejsze treści z książki. W pudełkach znalazły się symbole związane z historią Kamila – przedmioty, które oddawały klimat i przesłanie lektury. Dzieci bardzo zaangażowały się w to zadanie, a opis przedmiotów w pudełku pokazał, jak dobrze uczniowie zrozumieli treść książki.
Każdy miał również wykonać rysunek do wylosowanego tematu związanego z lekturą. Wartością dodaną była rozmowa o niepełnosprawnościach, podczas której dzieci dzieliły się swoimi przemyśleniami i odważnie zadawały pytania. Ich spostrzeżenia były dojrzałe i pełne empatii.Zajęcia te były okazją do rozmowy o tolerancji, inności i sile wewnętrznej. To był wyjątkowy czas, który pokazał, jak ważne są takie rozmowy już od najmłodszych lat.
Na koniec omawiania lektury wspólnie rysowali Kamila z zawiązanymi oczami, co było okazją do śmiechu i świetnej zabawy.
Lektura wywołała u uczniów klasy 2 wiele emocji i przeżyć.