Cambridge Mathematic – geometric figures

Podczas ostatniej lekcji Cambridge Mathematics w klasie 1, uczniowie poznawali figury geometryczne 2D w wyjątkowo kreatywny sposób. Zaczęliśmy od… jogi! Dzieci miały za zadanie uformować różne figury geometryczne przy użyciu własnych ciał – zarówno indywidualnie, jak i w grupach. Było dużo śmiechu i świetnej zabawy! Taka aktywność rozwijała nie tylko znajomość kształtów, ale również motorykę dużą, koordynację ruchową oraz myślenie przestrzenne.

Następnie wspólnie szukaliśmy figur geometrycznych 2D ukrytych w naszej sali – dzieci z łatwością odnajdywały koła, kwadraty, prostokąty czy trójkąty wokół siebie. To ćwiczenie pozwoliło utrwalić słownictwo w języku angielskim oraz uważnie obserwować otoczenie.

Na koniec uczniowie pracowali w zespołach, tworząc z kolorowych figur geometrycznych różne rzeczy – od przedmiotów codziennego użytku, przez wille z basenem, aż po zwierzątka takie jak papuga, kot, pies czy królik. Każda grupa musiała nazwać swoją pracę oraz policzyć, z ilu i jakich figur została zbudowana – ćwicząc przy tym liczebniki! Zadanie to rozwijało kreatywność, logiczne myślenie, rozwiązywanie problemów oraz umiejętność pracy zespołowej i komunikacji. Uczniowie musieli wspólnie planować, podejmować decyzje, a także samodzielnie zaprezentować efekty swojej pracy.

To była lekcja, która w angażujący sposób łączyła naukę matematyki z ruchem, językiem angielskim i rozwijaniem wielu ważnych kompetencji. Poradziliśmy sobie z tym świetnie!