Zielona szkoła – Triest

Uczniowie Szkół Anglojęzycznych Regent w dniu 9 września rozpoczęli tygodniowy pobyt w północnych Włoszech – Triest.

Poniżej będziemy przedstawiać relację z naszego pobytu w Frliuli-Venezia Giulia.

On September 9th,  the students of Regent College began a one-week stay in Northern Italy – Triest.

Below we gave an account of our visit to Frliuli-Venezia Giulia.

Aktualizacja 13.09.2017 godz. 19.00.

Sobota 9 września 2017.

Po 20 godzinnej podróży uczniowie naszej szkoły dotarli do miejscowości Sistiana na kamping Mare Pineta. Słoneczne Włochy przywitały nas ulewnym deszczem, który przypomniał nam nasze miasto, które opuściliśmy w piątek. Po zakwaterowaniu zwiedziliśmy najbliższą okolicę i kąpaliśmy się w Adriatyku.

Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu z dzisiejszego dnia.

Saturday, 9th September 2017

After a twenty-hour journey, our students reached the camping Mare Pineta in Sistiana. Sunny Italy welcomed us with heavy rain, reminding us of our city, which we had left on Friday. After the check-in, we explored the nearest area and swam in the Adriatic Sea.

We invite you to take a look at today’s photo reportage.

Jutro zwiedzamy Triest śladami Jamesa Joyce’a.

Niedziela 10 września 2017.

Dzisiejszy ranek powitał nas rzęsistym deszczem. Poczuliśmy się jak w domu. W związku z tym zmieniliśmy nasze plany. Rozpoczęliśmy dzień po śniadaniu od wizyty w centrum handlowym Montedoro w Trieście. Ponieważ padało dalej, zrezygnowaliśmy ze zwiedzania Triestu (zrobimy to jutro) i pojechaliśmy naszym wspaniałym autokarem do starożytnego miasta Akwileja ((łac. Aquileia, wł. Aquileia), gdzie znajduje się wczesnochrześcijański kościół z IV wieku. Przed wyjazdem grupa naszych uczennic wybrała się na msze świętą odprawianą w języku słoweńskim do kaplicy przy zamku Duino.

Fotoreportaż z dzisiejszego dnia.

Sunday, 10th September 2017

This morning welcomed us with torrential rain, which made us feel like we were at home. For that reason, we had to change our plans. After breakfast, we began our day with a visit to the shopping mall Montedoro, in Triest. Because of the rain, we postponed our sightseeing tour around Triest for the next day, hopped on our wonderful bus and went to the ancient city of Aquileia, where a 4th-century Christian basilica is located. Before we headed back to the campground, some of our students went for the Holy Mass which was celebrated in Slovenian language at the chapel at Duino Castle.

A photo reportage from today’s tour.

Poniedziałek 11 września 2017.

Do południa niestety padało, ale potem się wypogodziło. Zaczęliśmy zwiedzanie portowego miasta Trieste od wizyty w architektonicznej perełce tej miejscowości – zamku Miramare. Po wizycie w zamku i jego ogrodach, udaliśmy się do centrum miasta. Tysiące pięknych jachtów. Było pięknie, bo świeciło słońce. 26 stopni Celsjusza. Dzień zakończyliśmy kąpielą w Adriatyku.

Fotoreportaż poniżej. Pozdrawiamy!!! Jutro jedziemy do Grotta Gigante i odwiedzamy szkołę UWC of Adriatic. Filmy z wycieczki pokażemy po powrocie.

Monday, 11th September 2017

It rained until the afternoon but afterwards the weather got better. We began our sightseeing  of Triest with a visit to Miramare Castle, which is a gem of architecture. After the visit to the castle and it’s garden, we headed to the city centre. We found there thousands of beautiful yachts. The weather was beautiful, the sun was shining and the temperature reached 26 degrees Celsius. We ended the day with a swim in the Adriatic Sea.

Below you can find today’s pictures. Tomorrow we are going to Grotta Gigante and we are visiting the United World College of the Adriatic (UWC of Adriatic). We will show short videos from our trip when we are back in Elbląg.

Wtorek 12 września 2017 r.

Zabrzmi to może znajomo, ale do południa znowu padało. Jadąc do Grotta Gigante cieszyliśmy się z dachu nad głową i stałą temperaturą 11 stopni Celsjusza. Zawsze to przyjemniej. Jaskinia zrobiła na nas wielkie wrażenie. Sami zobaczcie.

Tuesday, 12th September 2017

This is going to sound familiar, but it was raining again today till the afternoon. On our way to Grotta Gigante, we were enjoying the roof over our heads and the steady temperature of 11 degrees Celsius. The cave made a great impression on us. Take a look at the pictures and see for yourself.

Korzystając z przerwy w opadach (krótkiej) udaliśmy się ścieżką Rielkiego na umówione spotkanie w UWC of Adriatic. Przywitał nas kanclerz szkoły Pan Ognjen DedagićSpotkaliśmy się z uczniami tej szkoły, którzy przyjechali z Polski – Piotrem i Weroniką oraz gospodarzem, którzy opowiedzieli nam o szkole i oprowadzili nas po budynkach, które rozsiane są po całej miejscowości Duino. Zobaczcie jak wygląda jedna z 17 Szkół Zjednoczonego Świata.

Fotoreportaż poniżej. Jutro płyniemy do Wenecji i jedziemy do Padwy.

Making use of a short break in the rain, we went to the appointment with UWC of Adriatic. We were welcomed by Ognjen Dedagić, who is a chancellor of the school. We met with the host and with Piotr and Weronika, the students from Poland who attend the Italian College. They told us about the school and they showed us around the university buildings, which are located all over Duino. See for yourself what one of the 17 United World Colleges looks like.

Below you can see the pictures. Tomorrow we are going to Venice and Padua.

Środa 13 września 2017 r.

Prosimy nam uwierzyć, ale dzisiaj nie padało. Północne Włochy przywitały nas piękną słoneczną pogodą. Po śniadaniu o godz. 7.00 wyjechaliśmy do miejscowości Punta Sabbioni, skąd promem udaliśmy się na plac Św. Marka w sercu Wenecji. Miasto okazało się wieżą Babel. Tysiące turystów z całego świata. Zobaczyliśmy między innymi Pałac Dożów, bazylikę Św. Marka i inne atrakcje tego wyjątkowego miasta.  Z uwagi na brak czasu zrezygnowaliśmy z wycieczki do Padwy, ale dzięki temu nasza młodzież mogła wykąpać się w basenie na kempingu. Dzisiejsza kolacja to w końcu Pizza Day. Jutro wracamy do domu.

Zobaczcie część zdjęć z dzisiejszego dnia.

Wednesday, 13th September 2017

You have to believe us, today it hasn’t rained at all! Northern Italy welcomed us with beautiful sunny weather.  At 7 AM, after eating breakfast, we went to Punta Sabbioni, from where we took a ferry to St Mark’s Square in Venice. The city turned out to be the Tower of Babel. There were thousands of tourists from all over the world. Among many attractions, we saw the Doge’s Palace, the Basilica of St. Mark and many others. Due to lack of time, we decided to skip our visit to Padua. As a result, our children could go for a swim in the swimming pool at the campground. Also, there was pizza for dinner, finally! Tomorrow we are going back home.

Here there are some pictures from today.