Jesteśmy szkołą Cambridge International School

W marcu 2019, po kilkumiesięcznym procesie aplikacyjnym, Niepubliczna Szkoła Podstawowa Regent otrzymała pozytywną opinię Uniwersytetu Cambridge i od lipca 2019 roku dołączy, jako 16 szkoła w Polsce, do grupy szkół z całego świata realizujących prestiżowy program nauczania języka angielskiego – Cambridge International.

Lista szkół Cambridge International Education w Polsce:

  • Sokrates International Schools of Bydgoszcz – Bydgoszcz
  • Complex of Silesian International Schools – Katowice
  • British International School of Cracow – Kraków
  • Cracow International School Sokrates – Kraków
  • British International School of The University of Lódź
  • Szczecin International School – Szczecin
  • Akademeia – Warszawa
  • Amaltea zespól edukacji dwujęzycznej – Warszawa
  • British International Academy Primary Warsaw – Warszawa
  • British Primary School of Wilanow Sp. z.o.o. – Warszawa
  • International European School Ltd – Warszawa
  • Meridian International Elementary School – Warszawa
  • The British School Sp. z O.O. – Warszawa
  • British International School Wroclaw – Wrocław
  • International Primary School – Wrocław
  • Regent International Schools in Elblag – Elbląg
Uczestnicy spotkania akredytacyjnego.
Od lewej Marek Goerick – Dyrektor Szkoły, Nick Mazur – Europe Senior Manager ds. programów Cambridge, Mariusz Krajewski – Wicedyrektor Regent College oraz dr Anna Martowicz – Koordynator edukacji dwujęzycznej i wczesnoszkolnej oraz kierownik programu Cambridge International w Regent College.

Nick Mazur, pełniący funkcję Europe Senior Manager ds. programów Cambridge, tymi słowami podsumował swoją marcową wizytę akredytacyjną w Szkołach Anglojęzycznych Regent:

“Bardzo cieszymy się, że elbląski Regent dołącza do naszej społeczności ponad 10 000 szkół na całym świecie, które oferują programy i kwalifikacje Cambridge International. Szkoły pracujące z Cambridge International muszą spełniać wymagania dotyczące jakości w pięciu ważnych kwestiach [kształcenia, etosu i formuły pracy z uczniem, organizacji, zarządzania i zaplecza dydaktycznego]. Po mojej wizycie w Szkołach Anglojęzycznych Regent, której celem było przyjrzenie się tym zagadnieniom, jestem przekonany, że Regent będzie znakomicie rozwijał się jako Cambridge International School. Szkoły pracujące z programem Cambridge International realizują elastyczne programy nauczania, aby zapewnić uczniom aktywną i kreatywną przygodę edukacyjną, kładąc solidne fundamenty dla przyszłości.”

O to, czym dokładnie jest program Cambridge International i jak realizowany będzie w Szkołach Regent, opowiada dr Anna Martowicz, która przez wiele lat zajmowała się kwestiami dwujęzyczności, studiując i pracując na Uniwersytecie w Edynburgu i ucząc w brytyjskich szkołach prywatnych i państwowych. W Szkołach Anglojęzycznych Regent, oprócz nauczana języka angielskiego i polskiego (jako ojczystego i obcego) sprawuje funkcję koordynatora edukacji dwujęzycznej i wczesnoszkolnej oraz odpowiedzialna jest za wdrażanie programu Cambridge International.

Program Cambridge International Education to rozbudowany, ale bardzo elastyczny pogram nauczania języka angielskiego oraz poszczególnych przedmiotów w języku angielskim poprzez całkowite w nim zanurzenie i budowanie pełnej swobody komunikacyjnej. Składa się on z kilku etapów. Od września 2019 uczniowie klasy 1, 2 i 3 naszej szkoły podstawowej, oprócz realizowania pełnej polskiej podstawy programowej (a zatem wszystkich przedmiotów, tak jak w każdej polskiej szkole podstawowej), rozpoczynają naukę na pierwszym etapie tego programu – Cambridge Primary. Oznacza to, że każdego tygodnia w ich planie lekcji znajdą się nie tylko angielskie zajęcia typowo językowe, ale również matematyka i przyroda w języku angielskim – łącznie 10 godzin bardzo ciekawych, angażujących i ambitnych lekcji prowadzonych przez naszych anglistów i native speakerów.”

Na czym polega wyjątkowość samego programu? Szkół językowych reklamujących innowacyjne metody nauczania i obiecujących wyjątkowe efekty nie brakuje przecież, również w Elblągu.

Program Cambridge Primary zakłada, po pierwsze, że od bardzo wczesnego etapu edukacji, zwracamy się do ucznia całymi zdaniami, rozmawiamy na różne tematy, aktywnie odkrywamy język, ale również świat – poprzez obserwacje, eksperymenty, dyskusje i rozwijanie umiejętności analitycznych. Na zajęciach z przyrody wychodzimy na przykład na zajęcia terenowe, w trakcie których do rozwiązania mamy różne zagadki, obserwujemy jak woda rozprowadzana jest w roślinie, podlewając ją zabarwionym płynem i analizując zmianę koloru liści, pod okiem nauczyciela budujemy obwód elektryczny i odtwarzamy budowę szkieletu ludzkiego z gliny. Przygotowujemy kanapki, budujemy labirynty matematyczne, czytamy książki dla dzieci, jakie czytają dzieci w krajach anglojęzycznych. Wszystko to sprawia, że dziecko w naturalny sposób przyswaja język i, co bardzo istotne, jest zmotywowane do produkcji językowej, a nie tylko do odtwarzania pojedynczych słów, prostych fraz, czy kilku uproszczonych piosenek (co jest bolączką polskich programów nauczania języków obcych – wystarczy sięgnąć po jakikolwiek podręcznik szkolny, by się o tym przekonać). To właśnie to zanurzenie w języku i motywowanie do naturalnej komunikacji sprawia, że efekty nauczania języka angielskiego np. w krajach skandynawskich są dla nas, Polaków, takim powodem do zazdrości. Po Cambridge Primary wprowadzimy (w klasach 6-8) etap Cambridge Lower Secondary, a z czasem – mamy nadzieję – już na poziomie szkoły średniej zaoferujemy również Cambridge Upper Secondary i wreszcie Cambridge Advanced, dający możliwość zdawania matury międzynarodowej z różnych przedmiotów, uznawanej przez uczelnie na całym świecie, w tym przez te najbardziej prestiżowe.

Szkoły Anglojęzyczne Regent mają ambicję otworzyć swoim uczniom drzwi do wielkiego świata.

Chcemy im dać najlepsze warunki do wszechstronnego rozwoju, również kulturowego i językowego. Mamy świetnych, zaangażowanych i doświadczonych nauczycieli, niewielkie klasy, międzynarodową społeczność, a programy Cambridge International nie mają sobie równych. Uniwersytet w Cambridge, należy do najściślejszej czołówki światowej uczelni wyższych i, by ten poziom utrzymać, angażuje najlepszych ekspertów, również do budowania swoich programów dla szkół. O akredytację do realizowania programów Cambridge ubiegają się szkoły na całym świecie, którym zależy na najlepszej jakości kształcenia w języku angielskim. W Polsce tylko niewielka garstka szkół przeszła ten proces i bardzo cieszymy się, że do tej grupy dołączyliśmy. Nasi nauczyciele biorą obecnie udział w szkoleniach organizowanych przez Uniwersytet w Cambridge, aby w pełni wykorzystać potencjał programów. Otrzymaliśmy już bogate zestawy materiałów dydaktycznych, zamówiliśmy też zestawy zróżnicowanych tematycznie książeczek do doskonalenia czytania, z jakich korzysta się w krajach anglojęzycznych. W ramach przygotowań do wdrożenia programu od września prowadziliśmy w kwietniu pilotażowy cykl zajęć Cambridge Primary z języka angielskiego, matematyki i przyrody w obecnej klasie 1 i 2. Dzieci i rodzice byli zachwyceni i wszyscy, z nauczycielami włącznie, cieszymy się na tę rozpoczynającą się podróż edukacyjną. Drzwi do wielkiego świata ciekawych wyzwań i możliwości chcemy otworzyć przed naszymi uczniami na oścież.

Więcej informacji o programie Cambridge Primary znaleźć można na stronie Szkół Anglojęzycznych Regent.

Zainteresowanych zapisaniem dziecka do szkoły podstawowej lub liceum Regent (na liście uczniów pozostało jeszcze kilka miejsc wolnych) również odsyłamy na stronę szkoły. Wszelkich informacji udzieli również pod numerem 55 234 07 23 sekretariat szkoły.